وبلاگ > آموزش‌های رایگان > آموزش معماری > همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

آنچه در این مطلب میخوانید:

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

Dove Cottage / AGATHOM Co

کلبه کبوتر / AGATHOM Co

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

اطلاعات پروژه

معمار: AGATHOM Co.

مساحت: 5000 ft²

سال ساخت: 2021

عکس‌ها: Steven Evans Photography

تولیدکنندگان: Louis PoulsenTorp IncVAEV

مهندسین سازه: Moses Structural Engineers

معماران منظر: AGATHOM Co. Ltd, Coivic Contracting Ltd

طراح نورپردازی: TPL, Viken Kendirjian

مدیران پروژه: Katja Aga Sachse Thom, Adam James Thom

تیم طراحی: Serafima Korovina, Stanley Sun, Joshua Henk, David Stone

همکاران: VMF Structures

شهر: Toronto (تورنتو)

کشور: Canada (کانادا)

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

خانه‌ای متشکل از پاویون‌های بهم پیوسته

Dove یک مجموعه از پاویون‌های (pavilions) به هم پیوسته است که در دل طبیعت قرار گرفته است. این خانه L شکل با مساحت تقریبی 465 متر مربع، در بالاترین نقطه خود، فضایی برای غذاخوری دارد که به یک فضای نشیمن پایین‌تر منتهی می‌شود. هر اتاق به صورت مستقل قرار گرفته و به مسیرهای داخلی متعددی متصل است، بنابراین هر فضای اصلی به یک مقصد تبدیل می‌شود. تجربه حرکت در این پروژه مانند قدم زدن در جنگل‌ها و مراتع انتاریو (Ontario) تصور می‌شود. قلب خانه دور دو شومینه پشت به پشت قرار گرفته است که درون تنه‌های بتنی یکپارچه قرار دارند. نور طبیعی از طریق نگاه‌های گذرا وارد می‌شود، دیوارها را می‌شوید و از سطوح بازتاب می‌کند. این پروژه از مفهومی از مدیریت محیطی استفاده می‌کند که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در سراسر خانه از مواد بادوام استفاده شده است که با گذشت زمان زیباتر می‌شوند. هدف از این اتصال ایجاد همدلی پایدار و احساس تعلق به دنیای طبیعی است.

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

ارتباط از طریق ساختار

Dove به جای اینکه اتاق‌هایی را در یک پوسته اصلی پر کند، به عنوان مجموعه‌ای از چادرها یا پاویون‌های به هم پیوسته در چشم‌انداز طراحی شده است. این چادرها یک سری شگفتی را تنظیم می‌کنند. در بالاترین نقطه خود، یک فضای جمع‌آوری بزرگ برای غذاخوری به یک فضای نشیمن کم‌ارتفاع و صمیمی با نور شمع تبدیل می‌شود. هر فضا به صورت مستقل قرار گرفته و به مسیرهای داخلی متعددی – که به عنوان مسیرهای پیاده‌روی طراحی شده‌اند – متصل است، به طوری که هر اتاق اصلی به یک مقصد تبدیل می‌شود. این پروژه به اندازه خود اتاق‌ها به مسیرهای بین فضاها نیز اهمیت می‌دهد.

“دوش جنگل” – سلامتی از درون

تجربه حرکت در این پروژه مانند قدم زدن در جنگل‌ها و مراتع انتاریو تصور می‌شود – به آرامی روی تنه درختان بالا رفتن، زیر چترهای کم ارتفاع رفتن، به طرز چشمگیری به ارتفاعات بلند رسیدن، از میان دره‌های سنگی عبور کردن، عبور از جریان‌های آب… همه اینها از مکان‌های غیرمعمول و غیرمنتظره روشن می‌شوند. قلب خانه دور دو شومینه پشت به پشت قرار گرفته است که درون تنه‌های بتنی یکپارچه قرار دارد، مانند یک مکان گردهمایی در یک پاک جنگلی. نور طبیعی از طریق نگاه‌های گذرا جشن گرفته می‌شود، دیوارها را می‌شوید و از سطوح بازتاب می‌کند. هر لحظه از هر روز سال کیفیت‌های کاملاً متفاوتی از نور و بازی سایه ایجاد می‌کند.

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

پایداری و طراحی بیومورفیک

این پروژه از مفهومی از مدیریت محیطی استفاده می‌کند که اغلب نادیده گرفته می‌شود. فراتر از موانع زیست محیطی قابل اندازه‌گیری، این پروژه به دستاوردهایی رسیده است، پوشش آن، گرمایش و سرمایش زمین‌گرمایی، برداشت برق، مدیریت نور خورشید و مواد مقاوم هدف آن اتصال مستقیم ساکن در یک روش به یاد ماندنی و معنی‌دار با محیط اطراف آن است. خانه باز و بسته می‌شود تا مناظر نزدیک و دور را برجسته کند – پیش‌زمینه‌های پایین در تضاد با پوشش درختان و رویدادهای آسمانی. اثر نور طبیعی بافت‌ها را در لحظات خاص روز و سال می‌شوید و داستان‌های متفاوتی را با گذشت زمان و فصول بیان می‌کند. هدف از این اتصال ایجاد همدلی پایدار و احساس تعلق و قیمومیت به دنیای طبیعی است. Dove یک اقامتگاه L شکل با مساحت تقریبی 465 متر مربع است. این خانه به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار کارآمد باشد و برای عملکرد خود به منابع کمی متکی باشد. 41 پنل فتوولتائیک روی بالاترین سقف آن برق تولید می‌کند که از تقاضای خانه فراتر می‌رود و امکان بازگرداندن انرژی اضافی آن به شبکه را فراهم می‌کند. از انرژی زمین گرمایی برای تنظیم دمای ساختمان در طول فصول استفاده می‌شود. عملکرد حرارتی آن با یک پوشش مقاوم در همه جهات افزایش می‌یابد. هنگامی که توده‌های بتنی از داخل به بیرون حرکت می‌کنند، یک بافر جداسازی حرارتی مشخص حاصل می‌شود. این ساختمان دارای باغ‌های سبز روی سقف‌های تخت خود است – این باغ‌ها با گیاهان بومی مقاوم به خشکی پر شده‌اند و با آب جمع‌آوری شده از سایت آبیاری می‌شوند.

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

بتن و فولاد فراتر از ساختار

برج‌ها و دیوارهای بتنی داخلی برای ایجاد غنای بافت احشایی استفاده می‌شوند و همچنین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به عنوان سازه‌های نگهدارنده ساختار سقف عمل کنند. بتن به عنوان دکل‌هایی برای لنگر انداختن شبکه‌ای از قاب‌های فولادی ساختاری طراحی شده است که در فضاهای داخلی و فراتر از آن گسترش می‌یابد. این سیستم به فرم‌های سقف چوبی اجازه می‌دهد تا به صورت مجسمه‌ای در پروژه ببافند و از فضایی به فضای دیگر عبور کنند، به نظر می‌رسد که بدون پشتیبانی شناور هستند. سنگینی عظیم فرم‌های بتنی بازی بین دهانه‌های گسترده و سبکی فرم‌های سقف تا شده ایجاد می‌کند.

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

پالت مواد الهام گرفته از طبیعت

در سراسر خانه از مواد بادوام استفاده شده است که با گذشت زمان زیباتر می‌شوند. سقف اصلی تا شده که در داخل با توس سفید پوشیده شده و در پوسته بیرونی آن از فولاد هوازدگی غنی استفاده شده است، به آرامی از طریق فضاها بالا می‌رود و فضای داخلی را مانند یک چادر گرم می‌کند. برای افزایش تجربه لمسی، یک پالت مواد با تضادهای قوی مانند سنگ سبز براق با الگوی جسورانه سطوح کانتر و کف و کارهای چوبی بلوط گرم تا سطح بتن توسعه یافت و دانه تخته‌های چوبی خشن استفاده شده برای تشکیل آن را حفظ کرد و یک شخصیت لمسی غنی ایجاد کرد و خاطره ساخت آن را بیان کرد.

همزیستی با طبیعت: خانه‌ای با حداقل تأثیر زیست محیطی

طراحی محصول و هنرهای وابسته

علاوه بر طراحی معماری بیرونی و داخلی، کار طراحی شامل لوسترهای سفارشی، فرش‌های دستباف، و مبلمان توکار، و همچنین گلخانه و راهروی سرپوشیده، استخر و محوطه‌سازی بود – هر عنصر با هم کار می‌کند تا یک کل هماهنگ ایجاد کند.

منبع: https://www.archdaily.com/1019095/dove-cottage-agathom-co

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *