وبلاگ > آموزش‌های رایگان > آموزش معماری > از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه Bielefeld

آنچه در این مطلب میخوانید:

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد

Caruso St John Architects Wins Competition to Renovate Philip Johnson’s Kunsthalle Bielefeld

(Caruso St John Architects) برنده مسابقه نوسازی موزه هنر (Bielefeld) فیلیپ جانسون شد

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد

انتخاب برنده مسابقه

معماران کاروسو سنت جان (Caruso St John Architects) پس از رقابت با 44 شرکت طراحی دیگر، مسئولیت نوسازی موزه هنر (Kunsthalle Bielefeld) را بر عهده گرفتند. این موزه نمادین که تنها موزه طراحی شده توسط فیلیپ جانسون در اروپا است، در سال 1968 تکمیل شد.

حفظ هویت اصلی موزه

با وجود تلاش‌های قبلی برای نگهداری، ساختمان موزه تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. کاروسو سنت جان با بودجه‌ای 52 میلیون دلاری، مسئولیت نوسازی خدمات، نمای خارجی و فضای داخلی موزه را بر عهده خواهد داشت. هدف نهایی این پروژه، ارتقای موزه هنر بیله‌فِلد به استانداردهای مدرن موزه‌های امروزی است.

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد

ساختمانی با گذشته تاریک

موزه هنر (Kunsthalle Bielefeld) که توسط فیلیپ جانسون طراحی شده، در دهه 1960 و در دوران اشغال آلمان توسط نازی‌ها ساخته شد. با وجود اعتراضات متعدد در مورد ارتباطات این ساختمان با نازی‌ها، موزه در سال 1968 به طور رسمی برای عموم افتتاح شد. این ساختمان چهار طبقه که در شهر کوچک بیله‌فِلد در شمال غربی آلمان واقع شده است، با سنگ ماسه قرمز پوشیده شده و دارای یک باغ مجسمه‌سازی در پشت خود است.

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد

تمرکز بر هنر معاصر

معماران کاروسو سنت جان قصد دارند فضاهای هنری را برای نمایش آثار بزرگ‌مقیاس، نصب‌ها، فیلم، ویدئو و چند رسانه‌ای بازطراحی کنند. این تغییرات به نمایش تکامل شیوه‌های هنری و نحوه ارائه آن‌ها از دهه 1970 تاکنون کمک خواهد کرد.

بهبود امکانات و کارایی

علاوه بر این، برنامه نوسازی شامل گسترش امکانات آموزشی و بهبود فرآیندهای عملیاتی برای حفظ باز بودن موزه در طول تغییرات نمایشگاهی است. همچنین، فضای اضافی برای دفاتر، جلسات، مناطق اجتماعی و انبار نیز ایجاد خواهد شد.

سمپوزیوم “دیروز. امروز! فردا؟”

در سال 2023، سمپوزیومی با عنوان “دیروز. امروز! فردا؟” در موزه برگزار شد تا به چالش‌های حفظ تاریخچه معماری Kunsthalle و در عین حال ارتقای شیوه‌های پایدار موزه‌ای و پاسخگویی به نیازهای معاصر بپردازد.

هدف نهایی نوسازی

در نهایت، هدف از نوسازی تبدیل ساختمان به یک بیان معاصر برای هنر مدرن و همچنین مدرن‌سازی خدمات و تجهیزات داخلی است.

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد

هدف: ساختمان بدون کربن

معماران قصد دارند تا سال 2030 ساختمان را به یک بنای بدون کربن تبدیل کنند و در این راستا، بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار می‌دهند. این پروژه بخشی از استراتژی گسترده‌تر شهر برای دستیابی به تقریباً تمام ساختمان‌های بدون کربن تا سال 2030 است. هدف پیدا کردن رویکردهای نوآورانه و صرفه‌جو در منابع برای نوسازی بافت ساختمان ثبت شده است.

پروژه‌های مشابه نوسازی

در اخبار مشابه دیگر، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، خانه تیم فوتبال رئال مادرید، توسط L35 Architects در حال نوسازی است. به طور مشابه، مرکز پمپیدو نمادین که در ابتدا توسط رنزو پیانو و ریچارد راجرز در سال 1971 طراحی شده بود، اکنون تحت بازسازی عمده‌ای به رهبری استودیو معماری فرانسوی مورو کوسونوکی قرار دارد. در نهایت، Durbach Block Jaggers در حال نوسازی پاورهاوس، بزرگترین موسسه موزه‌ای استرالیا در زمینه هنرهای کاربردی، طراحی و فناوری است.

از نازی‌ها تا هنر مدرن: تاریخچه پیچیده موزه بیله‌فِلد
\

منبع: https://www.archdaily.com/1019483/caruso-st-john-architects-wins-competition-to-renovate-philip-johnsons-kunsthalle-bielefeld?ad_campaign=normal-tag

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *