وبلاگ > معماری > پروژه دانشجویی > طراحی موزه با رویکرد پایداری و طبیعت گرا

آنچه در این مطلب میخوانید:

طراحی موزه

طراحی موزه با رویکرد پایداری و طبیعت گرا

اطلاعات پروژه:

نام و نام خانوادگینرجس عطایی، پویا شعبانی

دانشگاه محل تحصیلدانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

استاد: دکتر محمد امان زادگان

عنوان پروژه: طراحی موزه با رویکرد پایداری و طبیعت گرا

مساحت پروژه: 24708 m2

سال طراحی: 1403

نام درس: طرح 3

طراحی موزه
طراحی موزه

نمای دو پوسته: سدی محکم در برابر عناصر طبیعی:

نمای دو پوسته (Double-Skin Facade) شامل دو فضای شیشه ای می باشد که بین محیط داخلی ساختمان و بیرون آن قرار می گیرند. لایه ی بیرونی از جنس شیشه تک لایه بوده و شیشه داخلی از جنس شیشه دو جداره می باشد. در فاصله بین این دو لایه ی ذکر شده، فضای خالی برای تهویه هوا تعبیه شده است که به عنوان یک کانال هوا مورد استفاده قرار می گیرد.
همانگونه که در شیشه های دو جداره، یک فضای خالی به عنوان عایق در نظر گرفته می شود، فضای بین دو لایه از نمای دو پوسته نیز عایقی در برابر دما، رطوبت و صوت اعمال می کند. به همین دلیل از این نماها می توان برای ساخت ساختمان های مقاوم در برابر طوفان شدید و آلودگی صوتی و موارد دیگر بهره گرفت.

طراحی موزه
طراحی موزه

انقلاب سبز در ساختمان‌ها: دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک
مدرن ترین روش اجرای دیوار سبز می باشد که نیازی به خاک برای رشد و تغذیه گیاهان در این سیستم وجود ندارد و امکان اجرای آن در شرایط اقلیمی مختلف وجود دارد. این گرین وال شامل اجزایی مثل پنل قابل جابجایی، صفحات پی وی سی یا پلی پروپیلن، لوله های مخصوص، مخزن آب، منبع نور مصنوعی که می تواند لامپ های رشد گیاه باشد، پمپ انتقال آب و گیاهان می باشد که به وسیله اتصالات مخصوص گلدان ها را به پنل اصلی وصل می کنند و آب در گردش درون لوله ها حاوی مواد مغذی مورد نیاز گیاهان بوده و به همین دلیل این گیاهان نیازی به خاک برای رشد ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *